Túra az Alacsony-Tátra 3 legmagasabb csúcsára

Nem tudom miért, de nekünk a Tátra a Magas-Tátrát jelenti, valamiért az Alacsony-Tátra eddig mindig kimaradt az úticéljaink közül. Többször terveztük már, hogy felfedezzük ezt a vidéket is, de a tervet eddig sosem követte tett. Most az Alacsony-Tátra főgerincének 3 legmagasabb és leglátványosabb csúcsa került célkeresztünkbe: a Gyömbér (2043 m) a Chopok (2024 m) és…

Képesfák nyomában a Börzsönyben

Két évvel ezelőtt egy szép tavaszi hétvégén a Mátrában található úgynevezett „képesfákat” kerestük fel, most ugyanezen okból céloztuk meg a Börzsöny délnyugati részében fekvő két települést, Márianosztrát és Kóspallagot is. A „képesfákat” gyakran szent fáknak, őrfáknak vagy Mária-fáknak is nevezik. Általános jellemzőjük, hogy egy idős fára, vagy a fa odvába, vallási eredetű szobrot vagy egy…

Szádelői-völgy, Áji vízesések, Torna vára

Egyórás gyaloglással értük el a 375 méter magas sziklaszirt tetején magasodó Torna várát, vagyis azt, ami mára megmaradt belőle. A kezdetben lankásan induló, sűrű erdőben kanyargó sárga jelzésű turistaút egyre meredekebb ösvénnyé változott, majd a vár alatti utolsó szakaszon meredek, mészkőbe vágott feljárón kaptatva érkeztünk meg a még mindig sűrű ködfelhőbe burkolózott romokhoz.

Vulkán túra Ajnácskő körül

Négy, nagyon szép formakincsű különleges vulkánt kerestünk fel az utunk során. A falu közepén álló Ajnácskő egy kipreparálódott vulkáni kürtő, a Zaboda-kő (Zaboda, 468 m) egy lávaár maradványa, a Szárkő (Steblová Skala, 486 m) a környék talán legszebb bazaltoszlopait rejti, míg a mesebeli őserdővel övezett Ragács (Ragáč, 537 m) a geopark egyik legjelentősebb vulkáni szerkezete, ahol még egy ritka vulkáni barlangot is megcsodálhattunk.

Oszterva, Magas-Tátra

A tegnapi nappal ellentétben mára már egész napra kiadós esőt, délutánra kifejezetten nagy mennyiséget jósoltak az időjárás előrejelzések, ezért olyan túraútvonalat igyekeztünk keresni, ami ezen körülmények között is „élvezetes” és maximálisan biztonságos lehet. Mivel az Oszterván már többször volt szerencsénk megfordulni: családdal, gyerekekkel, túratársakkal, télen méteres hóban és nyáron harminc fokban is, így tudtuk, hogy…

Kriván, Magas-Tátra

Évek óta rendszeresen visszajárunk a páratlan szépségű Magas-Tátrába, egyes részeit már elég jól ismerjük, de vannak még felfedezetlen fehér foltok a térképén. Mennél jobban ismerjük ezeket a csipkézet hegygerinceket és csúcsokat, és a közöttük megbúvó kristálytiszta vizű patakokat és tengerszemeket, annál jobban imádjuk, és évről-évre visszavágyunk a világ legkisebb magashegységébe.  Ilyen fehér foltként lebegett szemeink…

Regéci vár és a Könnycseppek-tava

Az Eperjes-Tokaji-hegység, vagy régebbi nevén az Eperjes-Tokaji-hegylánc déli, Tokaj és Nagy-Milic között hazánkban elterülő része a Tokaji-hegység, melyet nyugaton a Hernád, keleten a Bodrog határol. Ismét itt a Tokaji-hegység (elterjedtebb, de pontatlanabb nevén Zempléni-hegység) tájain barangoltunk, Óhuta és Regéc körül terveztünk meg egy kellemes körtúrát.  Óhutáról indultunk a Denevér-tanösvény vonalát követve a mesebeli Rejtek-rét irányába,…